Kangur matematyczny.
|
|
|
sobota, 02 grudnia 2017 12:35 |
Rozpoczynamy nową XXVII edycję konkursu Kangur. W roku 2018 konkurs przeprowadzony zostanie w czwartek, 15 marca. Przyjmujemy już zgłoszenia. Uczniowie, którzy chcą sprawdzić swoje matematyczne umiejętności proszeni są o zgłaszanie się do swoich nauczycieli matematyki.
Pod tym linkiem kryje się strona na której można ćwiczyć zadania do konkursu.
https://www.kangurmatematyczny.org/
Konkurs "Kangur Matematyczny" jest imprezą samofinansującą się. Środki na organizację i nagrody pochodzą z opłat wpisowych uczestników.
Żaczek |
klasy 2 szkół podstawowych; |
Maluch |
klasy 3 i 4 szkół podstawowych; |
Beniamin |
klasy 5 i 6 szkół podstawowych; |
Kadet |
klasy 7 szkół podstawowych i II gimnazjów; |
Konkurs ma charakter jednorazowego testu. Zadania oraz termin są ustalane przez władze stowarzyszenia Kangourou Sans Frontie`res. Na rozwiązanie testu przeznaczone jest 75 minut.
Test konkursowy w kategorii "Żaczek" zawiera 21 zadań o różnym stopniu trudności (7 zadań po 3 punkty, 7 zadań po 4 punkty i 7 zadań po 5 punktów). Uczeń uczestniczący w Konkursie tej kategorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia konkursu 21 punktów. Test konkursowy w kategorii "Maluch" zawiera 24 zadania o różnym stopniu trudności (8 zadań po 3 punkty, 8 zadań po 4 punkty i 8 zadań po 5 punktów). Uczeń uczestniczący w Konkursie tej kategorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia konkursu 24 punkty. Testy konkursowe pozostałych kategorii zawierają po 30 pytań o różnym stopniu trudności (10 zadań po 3 punkty, 10 zadań po 4 punkty i 10 zadań po 5 punktów. Uczeń uczestniczący w konkursie w każdej z tych kategorii otrzymuje w chwili rozpoczęcia konkursu 30 punktów.
Do każdego zadania dołączonych jest 5 odpowiedzi, z których dokładnie jedna jest poprawna. Za brak odpowiedzi uczestnik otrzymuje zero punktów, natomiast za odpowiedź błędną lub zaznaczenie więcej niż jednej odpowiedzi, otrzymuje punkty ujemne w liczbie 25% przewidzianych za dane zadanie.
W czasie trwania Konkursu nie wolno korzystać z kalkulatorów. |