5d na wycieczce we Wrocławiu
środa, 25 maja 2016 10:03

5 rano to początek Naszej dwudniowej wycieczki do Wrocławia. Po ok sześciu godzinach jazdy byliśmy na miejscu. Podróż przebiegła nam bardzo szybko i miło.

Zwiedzanie rozpoczęliśmy od ZOO i Afrykarium gdzie podziwialiśmy wspaniałe zwierzęta. Następnym punktem była Hala Ludowa, pokaz Fontanny Wrocławskiej oraz przepiękny Ogród Japoński. Kolejnym elementem była Panorama Racławicka - jest to pierwsze i jedyne zachowane do dziś polskie dzieło tego rodzaju. Zobaczyliśmy również Małą Rotundę, czyli specjalnie dobudowane pomieszczenie, w którym ukazuje się historyczne aspekty bitwy pod Racławicami.

Następnie udaliśmy się na Ostrów Tumski i wrocławski Stary Rynek. Zobaczyliśmy wiele zabytków. Były piękne, niektóre zapierały dech w piersiach. Podziwialiśmy m.in. wspaniałe budowle w stylu gotyckim. Pan przewodnik pokazał nam również jeden z ponad 120 mostów, gdzie zakochani zawieszają kłódki na znak wiecznej miłości. Na tym zakończył się pierwszy dzień. Z Wrocławia wyjechaliśmy do pensjonatu, który był w Dusznikach Zdrój.

Drugi dzień rozpoczęliśmy od spaceru po Dusznikach Zdrój. Następnie udaliśmy się do Czermnej Kaplicy Czaszek. Czekało nas jeszcze wyjście po 665 schodach – Szczeliniec Wielki w Parku Narodowym Gór Stołowych. Ostatnim elementem naszej podróży był przejazd drogą stu zakrętów do Sanktuarium Nawiedzenia NMP.

Bez wątpienia była to jedna z ciekawszych wycieczek, na których byliśmy. Mamy nadzieję, że będzie ich więcej w szóstej klasie.