Projekty czytelnicze w ramach programu "Książki Naszych Marzeń" |
wtorek, 28 czerwca 2016 07:17 |
Klasy 1 Jesteśmy czytelnikami biblioteki szkolnej.
W ramach projektu dzieci uczyły się korzystać z biblioteki szkolnej i wdrażać do systematycznego czytania książek. Zostały uroczyście pasowane na czytelników, obejrzały dwa przedstawienia teatralne związane z książką i biblioteką, przygotowane dla nich przez starszych kolegów, zapoznawały się z wartościowymi pozycjami literackimi (głośne czytanie), chodziły na warsztaty do Biblioteki dla Dzieci, prowadziły zeszyty przeczytanych książek, a na koniec roku wzięły udział w konkursie mistrz pięknego czytania.
Klasa 2a Przystanek czytanie - czytają nam starsi koledzy.
Uczniowie słuchali opowiadań o Astonie, autorstwa Lotty Geffenblad, czytanych im przez starszych kolegów. Po przeczytaniu każdej z książek rozmawiali o niej wspólnie, a potem wykonywali prace plastyczne tematycznie z nią związane.
Klasa 2b i kl. 2d Nasze ulubione książki - katalog ilustrowany.
Klasa 2c Jesteśmy ilustratorami książek. Klasa 2c zapoznawała się z etapami powstawania książki (Pisarz, Ilustrator, Wydawca, Drukarz). Później uczniowie wspólnie przeczytali bajeczkę „Szewczyk Dratewka”, a każdy samodzielnie ją zilustrował.
Klasa 2e „Poczytajki – pomagajki” - książki pomocą w rozwiązywaniu naszych trudnych problemów” W ramach projektu uczniowie wraz z wychowawcą cyklicznie odwiedzali bibliotekę szkolną, gdzie bibliotekarze czytali im książki dotyczące trudnych sytuacji, z którymi dzieci spotykają się w codziennym życiu. Wspólnie omawialiśmy przeczytane książki, próbowaliśmy się identyfikować z bohaterami, wyciągaliśmy wnioski, a później uczniowie w klasie wspólnie wykonywali plakaty i prace plastyczne związane z poruszanymi w książkach problemami.
Klasa 3a Poznajemy twórczość Wandy Chotomskiej na podstawie "Pięciopsiaczków" . W klasie 3a bibliotekarze i wychowawcy przybliżyli twórczość i sylwetkę Wandy Chotomskiej. Następnie czytali uczniom książkę Wandy Chotomskiej „Pięciopsiaczki”. Później uczniowie rozwiązywali zagadki, krzyżówki, quiz z treści książki i wykonywali prace plastyczne związane z książką, m. in. projektowali stronę tytułową do „Pięciopsiaczków”.
Klasy 3b,c i d "Pomóż Lassemu i Mai w rozwiązywaniu zagadek detektywistycznych" - na podstawie serii "Biuro detektywistyczne Lassego i Mai" Klasy 3b,c i d realizowały wspólny projekt. Uczniowie czytali książki z serii „Biuro detektywistyczne Lassego i Mai”. W każdej klasie uczniowie zostali podzieleni na 2-osobowe drużyny, które cyklicznie rozwiązywały różne zagadki, krzyżówki i rebusy, zdobywając kolejne punkty. Wyłonione zostały w ten sposób po dwie najlepsze drużyny z każdej klasy. Otrzymały one Legitymacje Agenta Biura Detektywistycznego Lassego i Mai i wzięły udział w kończącym projekt konkursie wiedzy o przygodach bohaterach „Biura Detektywistycznego” Zwycięskie drużyny otrzymały nagrody.
Klasy 4 "Mieć psa czy kota to wielka odpowiedzialność" na podstawie serii "Zaopiekuj się mną" i "Mój niesforny szczeniak" Przez kilka miesięcy uczniowie z klas czwartych czytali książki z serii „Zaopiekuj się mną”. Na lekcjach przyrody i godzinach wychowawczych omawiali problemy związane z posiadanie i opieką nad zwierzętami domowymi. Efektem końcowym był wspólnie stworzony ilustrowany słownik związków frazeologicznych dotyczący zwierząt.
Klasy 5a i 5b „Mój ulubiony pisarz, moja ulubiona książka”. Uczniowie realizowali projekt czytelniczy pod hasłem „Mój ulubiony pisarz, moja ulubiona książka”. Na godzinach wychowawczych zostały przeprowadzone pogadanki na tematy związane z czytelnictwem. Uczniowie przedstawiali zalety czytania książek czy też ich gatunki. Wychowawcy zachęcali również do wypożyczania różnych pozycji w szkolnej bibliotece. W maju uczniowie klasy 5b przygotowali prace na temat swoich ulubionych autorów oraz książek. Następnie na forum klasy każda grupa prezentowała swoje prace. Były to piękne albumy oraz krótkie recenzje dotyczące wybranych książek – "Dziennik Cwaniaczka", "Bracie Lwie Serce" czy też doskonale znana historia "Harrego Pottera". Uczniowie klasy 5a wykonali piramidę kultowych książek.
Klasa 5c Marcin Pałasz - autor naszych ulubionych książek. Uczniowie zapoznali się z sylwetką i twórczością Marcina Pałasza. Samodzielnie wyszukiwali na jego temat informacje w internecie. Następnie uczestniczyli w spotkaniu z pisarzem, zorganizowanym przez Oddział dla Dzieci Sądeckiej Biblioteki Publicznej. Przez okres kilku miesięcy czytali książki napisane przez Marcina Pałasza. Efektem końcowym były piękne lapbooki, poświęcone pisarzowi, a także listy do kolegów, w których uczniowie zachęcali do przeczytania książek pisarza. Kinga Surma narysowała piękny portret Marcina Pałasza i postanowiliśmy go wysłać w prezencie pisarzowi.
Klasa 6a i b Polecamy nowości szkolnej biblioteki - prezentacje multimedialne. PREZENTACJE "Pas Deltory". Opracowanie: Emilia Sławecka, Bartosz Zagajski, Arkadiusz Ryczek
"Brandon Mull". Opracowanie: Oliwia Życzyńska, Aleksandra Ryba "Pegaz". Opracowanie: Emilia Nowak, Anna Obrzut, Paulina Michalik, Natalia Katra, Inga Hadała "Zwiadowcy". Opracowanie: Julia Rolka, Natalia Stec, Paweł Jasiurkowski, Michał Biedroń, Paweł Pajur
"Baśniobór. Tajemica smoczego azylu". Prezentacja klasy 6A - "Nowości naszej szkolnej biblioteki" Klasa 6c „Chętnie czytamy i polecamy” - plakat reklamujący ciekawą książkę. Klasa 6c czytała książki, a później każdy uczeń przygotowywał plakat reklamujący książkę, która najbardziej mu się podobała. Efektem końcowym była wystawa wszystkich wykonanych plakatów, mająca zachęcać kolegów do przeczytania zaprezentowanych na plakatach książek.
|
Copyright © Szkoła Podstawowa nr 20 w Nowym Sączu | Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt i wykonanie BrandArt DESIGN.