Informacja i oświadczenie dla rodziców
środa, 26 sierpnia 2020 17:21

 COVID -19 Oświadczenie pobierz

Załącznik nr 1 do Zarządzenia nr 25 z dnia 25.08.2020

Wewnętrzne procedury bezpieczeństwa obowiązujące w Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 2 w Nowym Sączu w czasie funkcjonowania szkoły podczas nauczania stacjonarnego w okresie epidemicznym COVID-19

 

  1. Do szkoły może uczęszczać uczeń zdrowy, bez objawów chorobowych, sugerujących infekcję dróg oddechowych, oraz gdy domownicy nie przebywają na kwarantannie lub w izolacji w warunkach domowych.
  2. Uczniowie wchodzą do szkoły wyłącznie wyznaczonym dla odpowiednich klas wejściem.
  3. Przy wejściu do budynku należy obowiązkowo zdezynfekować ręce.
  4. Każdy uczeń, obowiązkowo wchodzi do szkoły z zasłoniętym nosem i ustami oraz powinien posiadać dodatkową maseczkę w woreczku.
  5. Zdejmowanie osłony ust i nosa odbywa się tylko w czasie lekcji, na przerwach oraz przy wejściu i wyjściu ze szkoły obowiązuje nakaz noszenia maseczki lub innej osłony nosa
    i ust.
  6. Zdrowe dzieci kierują się bezpośrednio do wyznaczonej klasy w której mają zajęcia, nie wcześniej niż 10 min. przed rozpoczęciem lekcji.
  7. Zabronione jest przebywanie uczniów na terenie szkoły bez opieki oraz samowolne przemieszczanie się po terenie szkoły.
  8. Rodzice/prawni opiekunowie odprowadzający dzieci przebywają przed budynkiem szkoły w wyznaczonych miejscach, zachowując zasady:
  • jeden opiekun z jednym dzieckiem/dziećmi,
  • dystans od innego opiekuna z dzieckiem min.1.5m,
  • dystans od pracowników szkoły min 1.5m,
  • opiekunowie powinni przestrzegać przepisów prawa zawiązanych z bezpieczeństwem zdrowotnym obywateli (stosować środki ochronne osłona ust i nosa, rękawiczki ochronne lub dezynfekcja rąk).
  1. Na terenie szkoły obowiązują ogólne zasady higieny, zgodne z wytycznymi GIS: częste mycie rąk, ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.
  2. Uczniowie korzystają z toalet podczas lekcji za zgodą nauczyciela, w szczególnych przypadkach korzystają z toalety podczas przerw.
  3. Uczeń posiada własne przybory i podręczniki, które podczas zajęć mogą znajdować się na stoliku szklonym lub w plecaku. Uczniom nie wolno wymieniać się przyborami między sobą.
  4. Podczas przerw uczeń zakrywa usta i nos i przebywa w wyznaczonej strefie, jeżeli warunki pogodowe na to pozwalają uczniowie z nauczycielem wychodzą na podwórko szkolne wg. ustalonego harmonogramu.
  5. Nauczyciel w klasach I-III organizuje przerwy dla swoich uczniów w interwałach adekwatnych do potrzeb.
  6. Na klatkach schodowych obowiązuje ruch prawostronny z zachowaniem odpowiedniego dystansu.
  7. W czasie przerw sale lekcyjne są wietrzone, po zakończeniu zajęć każda sala podlega dezynfekcji, zgodnie z wytycznymi GIS.
  8. Przez cały pobyt ucznia w szkole podlega on bieżącej kontroli przez nauczycieli
    i obsługę, szczególnie ze względu na przestrzeganie odległości społecznych oraz zasad higieny.
  9. Obowiązuje całkowity zakaz, nieusprawiedliwionego przez rodzica/opiekuna prawnego, wychodzenia poza teren szkoły uczniów.
  10. Wyjścia poza teren szkoły organizuje się wg zasad obowiązujących na terenie miasta.
  11. Wycieczki wyjazdowe organizuje się na zasadach obowiązujących na terenie i trasie wycieczki.
  12. Korzystanie z terenów sportowych i rekreacyjnych wokół szkół przebiega na ogólnie przyjętych zasadach i w oparciu o obowiązujące regulaminy.
  13. Realizacja zajęć pozalekcyjnych organizowanych w szkole odbywać się będzie
    z uwzględnieniem wszystkich zasad bezpieczeństwa.

 

1.

Organizacja przestrzeni w budynku szkolnym

Od 1 września 2020r.

 

  1. 1.      Wejścia do szkoły:
  • Wejście obok sali nr 1 - wchodzą uczniowie uczący się w salach:

ü  sala nr 1 klasa 8a

ü  sala nr 2 klasy 2b, 2d

ü  sala nr 3 klasa 7d

ü  sala nr 5 klasy 6a, 6f

ü  sala nr 6a klasa 8d

ü  sala nr 7 klasa 5a 

 

  • Wejście główne lewe - wchodzą uczniowie uczący się w salach:

ü  sala nr 4 klasa 1a,1d

ü  sala nr 6 klasa 1c, 1b,

ü  sala nr 17 klasa 3c, 2c

ü  sala nr 18 klasa 3a, 3b

ü  sala nr 12 klasa 2a, 4a

 

  • Wejście główne prawe - wchodzą uczniowie uczący się w salach:

ü  sala nr 8 klasa 4b,5b

ü  sala nr 9 klasa 6b,4c

ü  sala nr 10 klasa 7a

ü  sala nr 30 klasa 8b

ü  sala nr  31 klasa 6e, 4d

ü  sala nr 32 klasa 6c, 6d

ü  sala nr  33 klasa 8c

ü  sala nr 34 – komputerowa

ü  sala nr 35 klasa 7b

ü  sala nr 36 klasa 7c

 

Ponadto uczniowie uczący się w salach 32, 33, 34, 35, oraz 36 przechodzą do sal korytarzem wzdłuż auli

 

  • Wejście od przedszkola

ü  Wchodzą oraz wychodzą: dzieci przedszkolne i  uczniowie uczęszczający na świetlicę szkolną

ü  Oddziały „0”  - rodzice przyprowadzają dzieci do godziny 7.30

Bardzo prosimy o dotrzymywanie godziny.

 

  1. 2.      Korzystanie z toalet:
  • Uczniowie uczący się w salach 8, 9, 30, 31 oraz 32 korzystają z toalety na półpiętrze koło sali 8
  • Uczniowie uczący się w salach 33, 34, 35, 36 oraz aula korzystają z toalety na półpiętrze naprzeciw auli
  • Uczniowie uczący się w salach 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 oraz 10 korzystają z toalet na dolnym holu szkoły (obok sklepiku szkolnego)
  • Uczniowie uczący się w salach 12, 15, 16,  17 oraz 18 korzystają z toalet przy salach 15 i 16
  1. 3.      Wydzielono przestrzenie pobytu poszczególnych klas na terenie szkoły.

 

2.
Zasady korzystania ze świetlicy szkolnej
obowiązujące
w czasie funkcjonowania szkoły podczas nauczania stacjonarnego
w okresie epidemicznym COVID-19

  1. Zajęcia świetlicowe odbywają się w świetlicy szkolnej a w razie potrzeby w innych salach dydaktycznych.
  2. Rodzice/opiekunowie prawni wypełniają deklarację informującą w jakich dniach
    i godzinach dziecko będzie korzystało ze świetlicy szkolnej.
  3. Rodzice przyprowadzają i odbierają dziecko w standardowych godzinach pracy świetlicy i wyznaczonej strefie (wejście od strony przedszkola), zgodnie z zasadami bezpieczeństwa zachowując zasady: jeden opiekun z jednym dzieckiem/dziećmi, dystans od innego opiekuna z dzieckiem min.1.5m, dystans od pracowników szkoły min. 1.5m., opiekunowie powinni przestrzegać przepisów prawa zawiązanych
    z bezpieczeństwem zdrowotnym obywateli (stosować środki ochronne osłona ust
    i nosa, rękawiczki ochronne lub dezynfekcja rąk).
  4. Uczeń korzysta wyłącznie z własnych przyrządów, materiałów edukacyjnych lub wyposażenia świetlicy.
  5. Środki do dezynfekcji rąk w świetlicy dostępne dla wychowanków tylko pod nadzorem opiekuna.
  6. W czasie trwania zajęć świetlicowych uczeń nie może opuszczać sali świetlicowej
    i swobodnie przemieszczać się po terenie szkoły.

 

3.

Szczegółowe zasady obowiązujące w Bibliotece

w czasie trwania epidemii COVID -19

 

  1. Bibliotekarze powinni przebywać w bibliotece w maseczce i rękawiczkach. Nosić osłonę nosa i ust, podczas wykonywania obowiązków.
  2. Należy zachować bezpieczną odległość od rozmówcy i współpracowników - minimum 1,5 m.
  3. Należy przeprowadzać regularne czyszczenie powierzchni wspólnych, z którymi stykają się użytkownicy, np. klamki, drzwi wejściowe, poręcze, blaty, oparcia krzeseł.
  4. W celu umożliwienia przestrzegania wymogu dotyczącego dystansu przestrzennego w bibliotece może przebywać jeden czytelnik (w maseczce i po zdezynfekowaniu rąk).
  5. Wypożyczający nie korzystają z wolnego dostępu do zbiorów, książki pokazuje i podaje bibliotekarz.
  6. Aby ograniczyć poruszanie się uczniów po szkole, wszystkie potrzebne lektury będą zamawiane w bibliotece przez polonistów i wychowawców, następnie przygotowywane przez bibliotekarzy, zapisywane na konta czytelników i dostarczane do klas. Pozostałe książki będzie można wypożyczać wg ustalonych zasad.
  7. Okres kwarantanny dla zwróconych książek wynosi trzy doby.
  8. Zwracane książki powinny zostać odłożone do przygotowanego pudła. Odizolowane egzemplarze oznaczane zostaną datą zwrotu i wyłączone z wypożyczania do czasu zakończenia kwarantanny (przechowywane w magazynie) po tym okresie włączone do użytkowania.
  9. Podręczniki dla klas 1-5 i 7 odbierają z biblioteki wychowawcy i rozdają swoim uczniom.  Bibliotekarze ustalą z wychowawcami klas 6 i 8 terminy oraz sposób bezpiecznego odbioru podręczników.
  10. Przed zakończeniem roku szkolnego nauczyciel bibliotekarz ustala z dyrektorem szkoły i wychowawcą klasy zasady zwrotu książek i podręczników oraz terminy ich oddania do biblioteki szkolnej (zgodnie z opracowanymi procedurami).
  11. Na czas epidemii zostaje zawieszona organizacja zajęć edukacyjnych, wycieczek, konkursów, wyjść do innych bibliotek.

 

4.

Wychowanie fizyczne w czasie trwania epidemii COVID -19

 

 

  1. Przed zajęciami wychowania fizycznego obowiązkowo uczniowie muszą stosować osłonę ust i nosa jeżeli nie jest możliwe zachowanie dystansu między uczniami (korytarz).
  2. Przed wejściem na salę gimnastyczną i po wyjściu z sali gimnastycznej  każdy uczeń zobowiązany jest do dezynfekcji rąk.
  3. Uczniowie w szatniach przebierają się rotacyjnie. Każda klasa osobno.
  4. Podczas przebierania w szatni na auli przed i po zajęciach wf uczniowie mają obowiązek posiadać osłonę ust i nosa.
  5. Podczas zajęć wychowania fizycznego uczniowie ćwiczą bez stosowania osłony na usta i nos z zachowaniem dystansu.
  6. Podczas realizacji zajęć, w tym zajęć wychowania fizycznego i sportowych, w których nie można zachować dystansu, należy ograniczyć ćwiczenia i gry kontaktowe.
  7. Podczas lekcji obowiązują ogólne zasady higieny: ochrona podczas kichania i kaszlu oraz unikanie dotykania oczu, nosa i ust.
  8.  W miarę możliwości zorganizować prowadzenie zajęć wychowania fizycznego na powietrzu, tj. w otwartej przestrzeni terenu szkoły.
  9. Przedmioty i sprzęty znajdujące się w sali, których nie można skutecznie umyć, uprać lub dezynfekować, należy usunąć lub uniemożliwić do nich dostęp. Przybory do ćwiczeń (piłki, skakanki, obręcze itp.) wykorzystywane podczas zajęć należy czyścić lub dezynfekować.
  10. W sali gimnastycznej używany sprzęt sportowy oraz podłoga powinny zostać umyte detergentem lub zdezynfekowane po każdym dniu zajęć, a w miarę możliwości po każdych zajęciach.
  11. Należy wietrzyć sale, części wspólne (korytarze) co najmniej raz na godzinę, w czasie przerwy, a w razie potrzeby także w czasie zajęć.

 

 

5.

Zajęcia komputerowe w czasie trwania epidemii COVID -19

 

 

  1. Uczniowie czekają przed salą komputerową .
  2. Przed wejściem do Sali komputerowej, obowiązkowo dezynfekują ręce.
  3. Po skończonych zajęciach, wyznaczony pracownik lub nauczyciel przeprowadza dezynfekcję sprzętu, szczególnie: klawiatura, myszka.
  4. W czasie przerwy obowiązkowo jest wietrzona sala.
  5. Nauczyciel jest zobowiązany do zwrócenia szczególnej uwagi na zapewnienie bezpieczeństwa sanitarnego uczniów w sali komputerowej.


 

6.

Higiena, czyszczenie i dezynfekcja pomieszczeń i powierzchni.

 

  1. Przy wejściu głównym do szkoły umieszczono numery telefonów do powiatowej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej.
  2. Należy regularnie myć ręce wodą z mydłem oraz dopilnować, aby robili to uczniowie, szczególnie po przyjściu do szkoły, przed jedzeniem, po powrocie ze świeżego powietrza i po skorzystaniu z toalety.
  3. Prowadzi się rejestr codziennych prac porządkowych, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymywania czystości sal zajęć, pomieszczeń sanitarno-higienicznych, ciągów komunikacyjnych, dezynfekcji powierzchni dotykowych – poręczy, klamek
    i powierzchni płaskich, w tym blatów w salach i w pomieszczeniach spożywania posiłków, klawiatur, włączników.
  4. Dezynfekcja przeprowadzana jest ściśle według zaleceń producenta znajdujących się na opakowaniu środka do dezynfekcji. Przestrzega się czasu niezbędnego do wywietrzenia dezynfekowanych pomieszczeń i przedmiotów, tak aby uczniowie nie byli narażeni na wdychanie oparów środków służących do dezynfekcji.
  5. W pomieszczeniach sanitarno – higienicznych wywieszono plakaty z zasadami prawidłowego mycia rąk, a przy dozownikach z płynem do dezynfekcji rąk – instrukcja dezynfekcji.

 

7.

Procedura postępowania na wypadek podejrzenia koronawirusem
COVID-19 u dziecka i pracownika

 

  1. W szkole wyznaczono pomieszczenie do izolacji osoby u której stwierdzono objawy chorobowe. Pomieszczenie to, zostało zaopatrzone w rękawiczki jednorazowe, maseczki ochronne, płyn dezynfekujący oraz fartuch ochronny
  2. Do pracy w Zespole Szkolno – Przedszkolnym nr 2, mogą przychodzić tylko osoby zdrowe, bez jakichkolwiek objawów wskazujących na chorobę zakaźną.
  3. Przed wejściem do pomieszczenia izolacyjnego, umieszczono dozownik z płynem dezynfekującym i Instrukcję Dezynfekcji Rąk.
  4. Z pomieszczenia usunięto przedmioty, których nie można dezynfekować lub uprać.
  5. W przypadku wystąpienia u Pracownika, będącego na stanowisku pracy niepokojących objawów sugerujących zakażenie COVID-19 należy niezwłocznie odsunąć go od pracy
    i odizolować go od pozostałych pracowników i uczniów, ściśle stosować się do wydanych instrukcji i poleceń, a w razie pogorszenia się stanu zdrowia wezwać karetkę pogotowia ratunkowego.
  6. Obszar w którym poruszał się pracownik musi być zdezynfekowany.
  7. Po zauważeniu symptomów choroby u Dziecka np. kaszel, gorączka, duszność, problemy z oddychaniem, nauczyciel bezzwłocznie powiadamia Dyrektora Szkoły.
  8. Wyznaczona przez Dyrektora osoba, zabezpieczona w środki ochrony osobistej niezwłocznie przechodzi z dzieckiem do wyznaczonej Sali izolacji. Pozostaje z nim, zachowując maksymalną, bezpieczną odległość min.2 metry.
  9. Wyznaczona osoba pozostaje z Dzieckiem do momentu odebrania przez Rodziców.
  10. Osoby wyznaczone do opieki nad Dzieckiem podejrzanym o chorobę są:

a)      W przedszkolu - Pomoc nauczyciela

b)      W klasach integracyjnych – nauczyciel wspomagający

c)      W klasach ogólnodostępnych – wychowawca lub inna osoba wskazana przez Dyrektora

  1. Dyrektor niezwłocznie zawiadamia Rodziców, dzwoni skutecznie do momentu odebrania telefonu przez Rodzica.
  2. jeżeli stan dziecka się pogarsza, wzywa karetkę pogotowia ratunkowego.
  3. niezwłocznie zgłasza zaistniałą sytuację do Wydziału Edukacji i Wychowania telefonicznie lub e-mail.
  4. Wyznaczony pracownik Szkoły tj. pedagog, przystępuje do sporządzania wstępnej listy osób, które miały kontakt z dzieckiem.
  5. Sala w której przebywało dziecko, jest wietrzona, dezynfekowana a uczniowie przeniesieni do innej sali.

 

 

8.

Procedura postępowania w sytuacji gdy pozytywny wynik ma dziecko

 

  1. O kwarantannie dziecka szkołę informuje Sanepid  184415128 telefonicznie lub e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
  2.  Rodzic lub opiekun poprzez dziennik elektroniczny, e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć. oraz telefonicznie 184415128.
  3. Dziecko pozostaje w domu. Dyrektor niezwłocznie zgłasza do Wydziału Edukacji e-mail lub telefonicznie, otrzymaną informację.
  4. Wskazany pracownik jednostki, tj. pedagog, w trybie pilnym sporządza listę istotnych kontaktów dziecka z innymi osobami.
  5. Przeprowadza się dezynfekcję przestrzeni powierzchni w której przebywało dziecko.

 

9.

Procedura postępowania w sytuacji gdy pozytywny wynik ma pracownik

 

  1. Chory pracownik niezwłocznie przekazuje informację do Dyrektora placówki telefonicznie 184415128 lub e-mail: Adres poczty elektronicznej jest chroniony przed robotami spamującymi. W przeglądarce musi być włączona obsługa JavaScript, żeby go zobaczyć.
  2. Pracownik pozostaje w domu.
  3. Dyrektor jednostki przekazuje niezwłocznie informację do Wydziału Edukacji telefonicznie lub e-mail.
  4. Wskazany pracownik jednostki, tj. pedagog, w trybie pilnym sporządza listę istotnych kontaktów danego pracownika.
  5. Przeprowadza się dezynfekcję przestrzeni powierzchni, w której przebywał pracownik.

 

10.

Procedura przekazania dziecka rodzicom podejrzanego o zakażenie koronawirusem COVID-19

 

  1. Rodzic/ prawny opiekun odbierający dziecko nie wchodzi do budynku szkoły.
  2. Osoba opiekująca się dzieckiem w izolatorium informuje Dyrektora Szkoły o przybyciu rodzica/ opiekuna prawnego dziecka podejrzanego o zakażenie COVID-19.
  3. Pracownik zabezpieczony w środki ochrony osobistej przyprowadza dziecko z izolatki do korytarza przed wejściem do budynku i czeka na otwarcie drzwi zewnętrznych. Po otwarciu drzwi, zachowując dystans 2m. od rodzica/opiekuna prawnego - przekazuje dziecko.
  4. Dziecko zostaje przekazane rodzicowi/ opiekunowi prawnemu przez pracownika szkoły, który się nim opiekował w izolatce.
  5. Osoba opiekująca się dzieckiem zachowując dystans nie mniej niż 2m przekazuje informacje rodzicowi/ opiekunowi prawnemu na temat objawów, jakie zaobserwowano u dziecka. Może przekazać rodzicowi również numery do zawiadomionej Stacji Sanitarno – Epidemiologicznej. Po uzyskaniu odpowiednich informacji rodzic/ opiekun prawny opuszcza szkołę i postępuje zgodnie z ogólnymi zaleceniami sanitarnymi.
  6. Pracownik opiekujący się dzieckiem w izolatce, który oddał dziecko rodzicowi/ opiekunowi prawnemu, dezynfekuje ręce oraz zgodnie z instrukcja ściąga maseczkę, fartuch ochronny i rękawice.

 

 

 

Copyright © Szkoła Podstawowa nr 20 w Nowym Sączu | Wszelkie prawa zastrzeżone
Projekt i wykonanie BrandArt DESIGN.